Autonóm buszokat állítanak forgalomba Hamburgban
Az Autopro.hu cikke.

A hamburgi tömegközlekedési vállalat, a Hamburger Hochbahn AG és a technológiai konszern ZF 2021 őszéig bezárólag több mint két éven át tesztelt autonóm, elektromos buszt Heat néven a városban. A teszt kiértékelése után most mindennapi üzemet terveznek a járművel.
A német kikötőváros tömegközlekedését ellátó Hamburger Hochbahn és a német beszállító ZF Friedrichshafen közösen autonóm shuttle buszokat szeretne a mindennapi közlekedésben alkalmazni Hamburgban - jelentette be közösen a két vállalat.
Az autonóm járművek bevezetése Hamburg tömegközlekedésébe természetesen nem előzménynélküli: 2021 őszéig bezárólag a két vállalat több mint két évig tesztelte a Heat nevet kapó autonóm mikróbuszt - írja az Automobilwoche.
"A projekt egy fontos első lépés volt, amely megmutatta, hogy az autonóm ingajáratok kiegészíthetik a helyi közlekedést" - mondta a tesztről Henrik Falk, a Hamburger Hochbahn első embere.
Saját fejlesztésű busz
A Heat autonóm járművet a ZF fejlesztette ki. A busz 22 fő befogadására alkalmas és négyes szintű önvezetési funkciókkal van ellátva, azaz emberi beavatkozás nélkül is képes önállóan közlekedni. A ZF közlése szerint a jármű jelenleg külön, erre a célra kijelölt sávban használható - a négyes szint éppen ezt jelenti, az ötös szint, vagyis az önvezetési csúcs az, amikor bárhol közlekedhet sofőr nélkül a jármű. Ilyen egyelőre még sehol nem létezik.
A négyes szintű autonóm járművekben szükség esetén beavatkozhat a sofőr, de sem a pedálok, sem pedig a kormány elhelyezése nem kötelező a buszon - ellentétben a hármas szinttel, ahol a sofőrnek jeleznie kell, hogy ott ül a volánnál.